بعد از 20 ماه زندگی 24 ساعته* اگه به یه سرباز بگن اون خودکار رو از روی میز بردار، ممکنه بگه چشم ولی عملاً مثل یه شخص فلجه که نمی تونه تکون بخوره. دیگه نه اعصابشو داره، نه حوصله شو، نه انرژیشو، نه انگیزه شو. اصطلاحاً دیگه نمی کشه. این نکشی در زندگی سرباز هم خودشو نشون می ده. سربازِ نکش تا وقتی که درگیر خدمته، توان انجام هیچ کاری جز عادت های اولیه اش نداره و آینده ی روشنی پیش روش نمی بینه. به طور کلی از همه چیز زده شده و هیچ کار خاصی انجام نمی ده و تقریباً هیچ حرفی هم روش تأثیر نداره. تنها راه برون رفت از این بی حسی و خمودگی روانی، تموم شدن خدمته.
خدمت به عنوان یکی از شدیدترین انواع زندگی 24 ساعته، خیلی خوب نشون می ده که چرا افرادی که زندگی 24 ساعته دارند (مثل بعضی از کارمندها یا مادرها و ...)، اغلب هیچ پیشرفتی تو زندگیشون نمی کنن و از سلامت روان هم برخوردار نیستند.
_______________________________________________________________
* زندگی 24 ساعته؟ به این پست نگاه کنید.
تاراج...
ما را در سایت تاراج دنبال میکنید
برچسب: نکشی سربازی, نویسنده: بازدید: 92 تاريخ: دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت: 11:49